1 of 2
1

Is deze Snippet gebruiksvriendelijk?
Posted: 07th January 2009 09:26 AM

OK, dan steek ik maar van wal met een vraag.

Ik heb twee snippets gemaakt waarmee je overal op je pagina tekstblokken kunt zetten (Content, Sidebar, SidebarHeader, Footer, etc). Die tekstblokjes kun je naar eigen smaak aanpassen wat betreft grootte, font, fontsize, border, achtergrond (kleur, transparant of plaatje), border, 2- of 3-kolommen in het tekstblok, etc. Er zit een uitgebreide gebruiksaanwijzing bij).

Dit is een screenshot van een stukje pagina waarin je drie voorbeelden ziet:

textbox.jpg

Mijn vraag is of jullie eens zouden willen beoordelen of dit gebruiksvriendelijk is voor de gemiddelde RapidWeaver gebruiker?
Eind van deze week breng ik ‘m uit samen met een nieuw thema waarin ik er een aantal laat zien.

Hier kun je deze twee snippets met een ReadMe file (helaas in het Engels...) downloaden.

Voorbeelden: Bohemian.

Alvast bedankt,
Henk

#1.  Posted: 07th January 2009 10:28 AM

Het ziet er interessant uit. Vooral de mogelijkheid om plaatjes te gebruiken. Ik zal het in de loop van de dag (of het einde van de week) even uittesten.

Signature 

28 maart ‘10 - Gestopt met RW en forum verlaten

#2.  Posted: 07th January 2009 10:29 AM

Dat ziet er zeker bruikbaar uit!

Ik ga er naar kijken.

Signature 

Jan van den Berge
Rapidweaver Academy / Mavenox Webdesign / Mavenox Web-photography and Video
Learn RapidWeaver, Dutch RapidWeaver Academy
Follow me on Twitter

“We are, each of us, angels with only one wing. And we can only fly embracing each other.”
Luciano de Crescenzo

#3.  Posted: 09th January 2009 10:23 AM

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit!
Ik heb ook even snel gekeken naar het gebruik en dat is inderdaad heel gebruiksvriendelijk!
Zelf moet ik altijd even goed naar de codes kijken (wat was ook al weer waarvoor Wink) maar dat komt vanzelf goed, zeker met de zeer uitgebreide uitleg die je erbij gezet hebt.

Hier ga ik zeker gebruik van maken op mijn sites!

Meteen even een vraagje over die snippets.. bij de veel van deze snippets is het wel handig om de ReadMe File erbij te houden.. hoe doen jullie dat? Ik bedoel, ik installeer de snippets en in principe zouden die dan in de prullenbak kunnen maar ja.. die ReadMe files zijn wel nodig nietwaar? (sorry als dit een erg “blonde” vraag is Wink)

Signature 

GuAnita
Guanita Design

#4.  Posted: 09th January 2009 10:28 AM

Ik heb een mapje “Add-ons” waar ik de gebruikte snippets (en thema’s) in bewaar. Zo heb je altijd een back-up (soms vergeet ik niet hoe een snippet heet of wie de maker is, dus dat scheelt zoekwerk) en de ReadMe file bij de hand.

Signature 

#5.  Posted: 09th January 2009 10:31 AM
GuanitaDesign - 09 January 2009 10:23 AM

Meteen even een vraagje over die snippets.. bij de veel van deze snippets is het wel handig om de ReadMe File erbij te houden.. hoe doen jullie dat? Ik bedoel, ik installeer de snippets en in principe zouden die dan in de prullenbak kunnen maar ja.. die ReadMe files zijn wel nodig nietwaar? (sorry als dit een erg “blonde” vraag is Wink)

Bedankt Smile

Wanneer ik themes, plugins of snippets download en installeer, bewaar ik de ReadMe files altijd in een aparte map MANUALS, allemaal alfabetisch geordend. Op die manier kan ik de info altijd snel weer terugvinden. Verder ben ik een sloddervos, hoor…

Overigens is het Bohemian theme uitgebreid met 4 ExtraContent areas, zoals je hier en hier kunt zien, dus dat staat los van de extra textBoxes.

Henk

#6.  Posted: 09th January 2009 10:42 AM

Beste Henk,

Ik denk dat je de handleiding moet wijzigen. Ik heb zo’n 5 minuten lopen stoeien om een afbeelding als achtergrond in te stellen met behulp van jouw code:
background-color: url(assets/thenameofyouryourimage.jpg);

Toen ik ‘-color’ verwijderde, werkte het wel. Het moet dus als volgt zijn:
background: url(assets/thenameofyouryourimage.jpg);

Signature 

#7.  Posted: 09th January 2009 10:48 AM
BillGates - 09 January 2009 10:42 AM

Beste Henk,

Ik denk dat je de handleiding moet wijzigen. Ik heb zo’n 5 minuten lopen stoeien om een afbeelding als achtergrond in te stellen met behulp van jouw code:
background-color: url(assets/thenameofyouryourimage.jpg);

Toen ik ‘-color’ verwijderde, werkte het wel. Het moet dus als volgt zijn:
background: url(assets/thenameofyouryourimage.jpg);

Helemaal gelijk. Stom van me. Dat krijg je van dat kopieer/plak Smile
Ik heb het zojuist veranderd.
Is de manual trouwens goed te begrijpen, ook voor de beginnende gebruiker?

Henk

#8.  Posted: 09th January 2009 10:53 AM

Hartelijk dank voor de suggesties!
en ja.. ook ik ben niet zo heel geordend maar met dit soort projecten moet je wel he? Wink
Ik ga inderdaad nog maar een map extra aanmaken voor RW met daarin ook weer aparte mappen voor de snippets en thema’s etc.
wie weet leer ik dan eens alles netjes op te ruimen zodat het ook makkelijk terug te vinden is Tongue

Signature 

GuAnita
Guanita Design

#9.  Posted: 09th January 2009 11:01 AM
Henk Vrieselaar - 09 January 2009 10:48 AM

Is de manual trouwens goed te begrijpen, ook voor de beginnende gebruiker?

Ik vind het duidelijk genoeg. De beginnende gebruiker heeft alleen moeite om de juiste vakken, zoals Custom CSS, te vinden. Althans, dat was bij mij zo. Maar met de screenshots weet je gelijk wat er bedoeld wordt.
Verder is het een kwestie van uitvogelen welke kleur je wil, de dikte van de border etc.

Signature 

#10.  Posted: 09th January 2009 11:13 AM
GuanitaDesign - 09 January 2009 10:23 AM

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit!
Ik heb ook even snel gekeken naar het gebruik en dat is inderdaad heel gebruiksvriendelijk!
Zelf moet ik altijd even goed naar de codes kijken (wat was ook al weer waarvoor Wink) maar dat komt vanzelf goed, zeker met de zeer uitgebreide uitleg die je erbij gezet hebt.

Hier ga ik zeker gebruik van maken op mijn sites!

Om codes, snippets, scripts en wat dan ook meer ordelijk bijeen te houden en eventueel te voorzien van extra tekst/uitleg gebruik ik CodeCollector van Mcubesw.
www.mcubedsw.com
Je kunt het programma uit proberen maar dan heeft het beperkte mogelijkheden met aanmaken nieuwe onderdelen.
Voor euro 20,- kun je een licentie aanschaffen. Ik ben er in ieder geval blij mee.
Ander aardig detail is dat er achter dat programma een grote database zit van vele snippets vaan heel veel andere gebruikers van CodeColectorpro.
ccpbanner.png

Voor de read me files heb ik nog geen apart systeem gevonden op de Mac. Wat voor mij werkt is printen en in een ordner doen.
Als ik dan aan de slag ga met een theme zoek ik het erbij, leest toch weer eenvoudiger dan vanaf het scherm.

Complimenten voor de sites die je hebt gemaakt!!! Ziet er heel verzorgd uit.

Signature 

Jan van den Berge
Follow me on Twitter

“We are, each of us, angels with only one wing. And we can only fly embracing each other.”
Luciano de Crescenzo

#11.  Posted: 09th January 2009 11:16 AM

Ik heb nu zitten stoeien met het Theme, mooi Henk!!!
Opmerking over handleiding is dat ik de tekst wat aan de kleine kant vindt. Ik ben net ff boven de 40 dus daar ligt het misschien aan, Smile
Ik vindt de uitleg wel heel helder en als je er even de tijd voor neemt ook voor de beginnende gebruikers zeker op te pakken.
De extra content delen geven de themes toch wel weer een flinke extra optie zeg, heel mooi.

Ook sta ik iedere keer weer versteld van alle mogelijkheden die jij in de themes inbouwt.

Signature 

Jan van den Berge
Follow me on Twitter

Luciano de Crescenzo

#12.  Posted: 09th January 2009 11:20 AM
Janportfolio - 09 January 2009 11:13 AM

Om codes, snippets, scripts en wat dan ook meer ordelijk bijeen te houden en eventueel te voorzien van extra tekst/uitleg gebruik ik CodeCollector van Mcubesw.
www.mcubedsw.com
...
Complimenten voor de sites die je hebt gemaakt!!! Ziet er heel verzorgd uit.

Hartelijk dank voor de tip én de complimenten Laugh Altijd prettig om te horen/lezen!

enne.. ik ga meteen eens even kijken wat dat voor progje is..
een map met geprint codes ed. heb ik wel maar… uit ervaring weet ik dat ik ‘m niet gebruik of.. nauwelijks gebruik, dan google ik nog eerder naar een antwoord dan dat ik naar kantoor loop om de map te pakken.. Tja.. met zo’n laptop hoef je ook niet altijd in kantoor te zitten he? Wink

Signature 

GuAnita
Guanita Design

#13.  Posted: 10th January 2009 05:27 PM

Voor de read me files heb ik nog geen apart systeem gevonden op de Mac. Wat voor mij werkt is printen en in een ordner doen.
Als ik dan aan de slag ga met een theme zoek ik het erbij, leest toch weer eenvoudiger dan vanaf het scherm.

Is het een idee om van de readme files pdf’s te maken (dat is op de Mac een makkie) en die te bewaren in iTunes?
Vervolgens in iTunes voorzien van Meta info (Artist: ‘Henk Vrieselaar’, Album: ‘TextBox for RapidWeaver’, Opmerkingen: ‘Korte beschrijving + url’, Genre: ‘Software documentatie’, etc etc. Vervolgens een aparte Software Documentatie Playist maken ...

Dan heb je alles bij de hand Smile

File Attachments

TextBoxForRapidWeaver.pdf  (File Size: 69KB - Downloads: 138)
#14.  Posted: 10th January 2009 07:11 PM
fzelders - 10 January 2009 05:27 PM

Is het een idee om van de readme files pdf’s te maken (dat is op de Mac een makkie) en die te bewaren in iTunes?
Vervolgens in iTunes voorzien van Meta info (Artist: ‘Henk Vrieselaar’, Album: ‘TextBox for RapidWeaver’, Opmerkingen: ‘Korte beschrijving + url’, Genre: ‘Software documentatie’, etc etc. Vervolgens een aparte Software Documentatie Playist maken ...

Dan heb je alles bij de hand Smile

Fred!!!! Nooit aan gedacht. Wel een keer van zoiest als Itunes is handig maar geen gedachte gehad dat het zo zou kunnen.
Ik ga ermee aan de slag, tnx.

Signature 

Jan van den Berge
Follow me on Twitter

Luciano de Crescenzo

#15.  Posted: 11th January 2009 10:25 AM
Janportfolio - 10 January 2009 07:11 PM
fzelders - 10 January 2009 05:27 PM

]Fred!!!! Nooit aan gedacht. Wel een keer van zoiest als Itunes is handig maar geen gedachte gehad dat het zo zou kunnen.
Ik ga ermee aan de slag, tnx.

Laat je me weten of het iets geworden is?
f.zelders [at] mac [dot] com

Janportfolio - 09 January 2009 12:13 PM

1 of 2
1